мото та автозапчастини з Польщі мото та автозапчастини з Польщі Трекінг Вхід

Заміна гальмівних колодок своїми руками

Правила дорожнього руху забороняють експлуатацію автомобіля з несправною гальмівною системою. На жаль не всі дотримуються цього правила. Такі водії часто потрапляють в аварії. І добре, якщо вони відбуваються тільки ушкодженнями автомобіля. У гіршому випадку можна принести шкоду здоров'ю або, й зовсім втратити життя.

У таких «водіїв» потрібно забирати права назавжди, адже водіння передбачає відповідальність, регулярне технічне обслуговування, своєчасний ремонт.

Головним робочим компонентом гальмівної системи є гальмівні колодки (скорочено ГК). Вони створюють гальмівне прискорення шляхом взаємодії з поверхнею колеса або гальмівного диска і перетворюють силу натискання в гальмівний момент. Зі зношеними колодками гальмувати стане важко або й зовсім неможливо. Ось чому своєчасна заміна колодок — одна з найважливіших регламентних робіт.

Чому гальмівні колодки зношуються?

Гальмівні колодки призначені для роботи в складних умовах — при сильних механічних і теплових навантаженнях, тому їх знос неминучий. Кожен автомобіль має керівництво до експлуатації, в якому вказано конкретний термін заміни запчастин такого типу. Ні в якому разі не радимо перевищувати зазначений термін.

Іноді запчастини треба міняти частіше, через погану їх якість та експлуатацію в надмірно складних умовах. Зазвичай передчасний знос ГК провокують:

  • погані дороги (ями, вибоїни і т.д.);
  • агресивний стиль їзди;
  • низька якість колодок;
  • не сумісність з конкретною моделлю авто.

Знос гальмівних колодок

Ознаки несправності колодок:

  1. биття керма при низьких швидкостях;
  2. падіння рівня гальмівної рідини;
  3. незвичайні звуки під час гальмування;
  4. не ефективне гальмування.

Не варто доводити авто до критичного стану, краще періодично перевіряти гальмівну систему (кожні 10 000 км). Найпростіший спосіб це зробити: перевірити наскільки ефективні гальма на низьких швидкостях.

А взагалі частота заміни колодок залежить від коробки передач: на МКПП — через кожні 30 000-50 000 км, на АКПП — через кожні 25 000 км. Якщо ви постійно їздите по поганих дорогах, перевірку варто проводити частіше.

Також слід врахувати, що передні колодки зношуються в кілька разів частіше, ніж задні. При цьому міняти ГК потрібно парами (відразу двоє передніх або задніх), інакше гальмування буде нерівномірним і автомобіль буде заносити в сторону.

Як підібрати гальмівні колодки?

Передні і задні гальмівні колодки

Нові моделі авто комплектуються напівметалевими ГК, які підходять для їзди по міських дорогах. Для складніших умов експлуатації використовуйте металеві гальмівні колодки. Більш сучасним та універсальним рішенням будуть керамічні гальмівні колодки. І краще, звичайно, щоб вони були оригінальної якості. А якщо такі запчастини вам не «по кишені» — то вибирайте оригінальні б/в гальмівні колодки або якісні аналоги (виробництва ABE, Delphi, Maxgear та ін.). Головне не купувати занадто дешеві деталі, низька ціна зазвичай передбачає погану якість.

Щоб не наткнутися на підробку купуйте запчастини у надійних продавців. При цьому уважно оглядайте товар на:

  • цілісність пакування;
  • наявність захисту від контрафакту;
  • якість виготовлення;
  • стан фрикційного шару;
  • наявність сертифіката якості та гарантії;
  • наявність товарного чека.

Самостійна заміна передніх і задніх гальмівних колодок

Заміна передніх гальмівних колодок відбувається в декілька етапів:

  1. Надійно зафіксуйте автомобіль.
  2. Відкрийте кришку бачка гальмівної рідини.
  3. Зніміть колесо на якому розташована колодка.
  4. Зніміть направляючі супорта зі скобами фіксації.
  5. Втисніть поршень.
  6. Зніміть старі ГК.
  7. Очистіть посадкове місце від забруднень.
  8. Зберіть все назад.
  9. Повторіть заміну на другому колесі.

Після заміни ГК перевірте герметичність гальмівного контуру за допомогою натискання на педаль гальма. Це також допоможе колодкам стати на своє робоче місце.

Заміна гальмівних дисків

Заміна задніх колодок трохи відрізняється від передніх тим, що до них йде трос ручного гальма. Отож, правильна заміна задніх колодок передбачає такі етапи:

  1. Зніміть машину з гальма стоянки.
  2. Відкрутіть болти гальмівного барабана (якщо вони не піддаються демонтажу, зробіть легкі постукування молотком).
  3. Від'єднайте стоянковий трос.
  4. Зніміть пружини.
  5. Зніміть старі колодки.
  6. Встановіть нові колодки.
  7. Зберіть всі елементи назад.
  8. Відрегулюйте натяг тросу стоянкових гальм.
  9. Перевірте контури гальмівної рідини.

Заміна гальмівних колодок дуже відповідальне заняття, хоча й здається, що все просто. Якщо не впевнені у своїх силах — краще звернутись до професіоналів!

Купити гальмівні колодки високої якості й за доступною ціною ви можете в нашому інтернет-магазині SPOLSHY. Доставимо будь-яку запчастину для будь-якої іномарки з Польщі максимально швидко та недорого!