мото та автозапчастини з Польщі мото та автозапчастини з Польщі Трекінг Вхід

Як підібрати сайлентблоки

Для початку, давайте визначимося з поняттями: гумометалевий шарнір (ГМШ) це гумометалевий шарнір, а сайлентблок, - це сайлентблок. Різниця між ними полягає в тому, що в шарнірі рух деталей забезпечується за допомогою гуми без прослизання, а в сайлентблоці - за допомогою вулканізації, або клею. Тобто: будь сайлентблок це гумометалевий шарнір, але не будь-який гумометалевий шарнір це сайлентблок.

В експлуатації між шарніром і сайлентблоком теж є різниця: якщо ГМШ починає пищати при пошкодженні гумової вставки, то сайлентблок виходить з ладу тихо.

Всі ГМШ використовуються в автомобілях для зниження вібрацій, але при цьому сайлентблоки ще й гарантують захист з'єднання. По суті, сьогодні ГМШ поділяють на два типи:

  • розбірні;
  • сайлентблоки.

Переваги та недоліки сайлентблоків

Основна перевага ГМШ і сайлентблоків в тому, що в процесі роботи вони не вимагають до себе ніякої уваги. А по вичерпання ресурсу деталі, її просто змінюють на нову. Але остаточне визнання деталь отримала через те, що вона не змінює своїх розмірів під час служби (що дуже важливо), а також низької вартості.

На жаль, у сайлентблоків є і недоліки, наприклад:

  • деталь залежить від температури і амплітуди робочого ходу;
  • під час встановлення деталі, машина повинна стояти на колесах, а не на підйомнику.

Але якщо експлуатувати автомобіль в сприятливих умовах, то термін дії сайлентблоків може досягати десятка років.

Як діагностувати знос сайлентблоків

Якщо Ви помітили у себе хоча б один із зазначених нижче чинників, то Вам варто задуматися про огляд безпосередньо самого сайлентблока:

  • гума на колесах початку зношуватися нерівномірно;
  • при хитанні автомобіля підвіска починає скрипіти, або стукати;
  • погіршилася керованість транспортного засобу.

Класифікація сайлентблоків

На сьогоднішній день існує два основних типи виробництва сайлентблоків:

  1. вулканізація;
  2. обтиснення.

Вулканізовані сайлентблоки досить м'які, але у обтиснутих ресурс може досягати ста тисяч кілометрів.

Залежно від типу, розрізняють гумові та поліуретанові ставки. Свою функцію вони виконують однаково добре, але при цьому сайлентблоки з поліуретановими вставками забезпечують кращу керованість транспортного засобу, працюють довше, і краще реагують на низькі температури.

Що стосується установки сайлентблоків, то в більшості вони просто запресовані між деталями, і замінити сайлентблок на новий можна навіть в гаражі. Якщо ж у Вас сайлентблоки інтегровані, то краще звернутися за допомогою до майстрів на станції технічного обслуговування.

Як підібрати сайлентблок

Якщо постаратися відповісти на це питання однозначно, то купуйте оригінальну запчастину, орієнтуючись на VIN-код автомобіля. Але бувають ситуації, коли це зробити просто неможливо: потрібних сайлентблоков немає в продажу, або ціна ну дуже завищена. У таких випадках ми рекомендуємо звертати увагу на розміри деталі. Найкраще вивчити розміри оригіналу, і підбирати по ним, так як різниця в 0,2 міліметра може бути критичною.

Як замінити сайлентблок

Заміна сайлентблока проводиться в три простих етапи:

  1. зніміть важіль;
  2. очистіть кріплення, але не допустіть появи подряпин;
  3. встановіть нову деталь.

Важливо звернути увагу на те, що деякі сайлентблоки мають на корпусі позначки, і при установці нової деталі важливо, щоб ці позначки збігалися з аналогічними оцінками на запчастинах підвіски. Тільки якщо асиметрична установка не передбачена конструкцією, і не описана в інструкції по заміні сайлентблоков.

Щоб збільшити пробіг деталі, пам'ятайте: еластична вставка сайлентблока не повинна бути навантажена при середньому стані завантаження Вашого автомобіля, інакше деталь швидше вийде з ладу і знову зажадає Вашої уваги.

Замість висновків

Не радимо зволікати із заміною сайлентблоків, адже це може стати причиною більш серйозних поломок, - поломок підвіски. І тоді ремонт обійдеться набагато дорожче.