мото та автозапчастини з Польщі мото та автозапчастини з Польщі Трекінг Вхід
Що варто знати про системи EGR? — SPOLSHY

Що варто знати про системи EGR?

Глобально людство задумалося над питаннями екологічності транспорту ще в сімдесятих роках минулого століття, тоді ж світ побачили перші системи рециркуляції вихлопних газів. Але широке поширення технологія отримала тільки в середині дев'яностих.

Принцип роботи EGR

Насправді принцип роботи системи ЕГР досить простий: вона направляє частину вихлопних газів назад у двигун, тим самим знижує в ньому концентрацію кисню, і температуру горіння. Спочатку клапани EGR були пневматичними, але з розвитком автомобілебудування і зміною його стандартів, вони стали частиною системи управління двигуном. Звичайно ж, подачу вихлопних газів у двигун контролює безліч датчиків, ось найпопулярніші з них:

  • THW – датчик температури охолоджувальної рідини;
  • MAP-sensor/MAF-sensor – датчик абсолютного тиску або ж витратомір;
  • TPS – датчик положення дросельної заслінки;
  • THA – датчик температури повітря, що знаходиться у впускному колекторі;
  • та інші.

Попри те, що системи EGR в різних марках і різних автомобілях відрізняються між собою, найнадійнішими вважаються ті, робота яких ґрунтується на датчиках THW. Якщо пояснювати на пальцях, то ці системи працюють в наступних режимах:

  1. Система не включається якщо температура охолоджувальної рідини знаходиться в діапазоні від 60 до 80 градусів, і коли двигун прогрітий, але працює на холостому ходу.
  2. Система починає свою роботу, коли двигун досягає від 900 до 1200 оборотів у хвилину.

Звертаємо Вашу увагу на те, що ці режими можуть бути різними для бензинового і дизельного двигунів. Варто пам'ятати, що автовиробники постійно працюють над удосконаленням систем рециркуляції вихлопних газів, і часто їх конструкції в нових моделях можуть відрізнятися.

Особливості експлуатації EGR

Потрібно розуміти, що системи ЄДР знижують кількість вихлопу шкідливих газів автомобілів, але при цьому вимагають профілактики. За різними оцінками, варто проводити її не рідше ніж раз на 100-200 тисяч кілометрів пробігу. Деякі автолюбителі можуть і зовсім відключати систему ЕГР, але Ви повинні розуміти, що це дія порушує температурний режим двигуна.

Як визначити, що з системою ЕГР щось не так?

  • нестабільні неодружені обороти;
  • поява значка «Check Engine»;
  • дим став чорним;
  • підвищення витрат пального;
  • набір швидкості ривками;
  • хлопки в районі глушника при скиданні газу;
  • відчутна втрата потужності силового агрегату.

Причини поломок ЕГР

Горіння будь-якого палива залишає за собою слід з сажі. І бензин в цьому випадку не виняток. Згодом в системі рециркуляції також утворюється нагар, що призводить до найчастішої проблеми – заклинювання клапана ЕГР. Найгірше, якщо це відбувається коли клапан відкритий. Тоді поломку слід усувати негайно, адже частинки сажі потрапляють прямо в циліндри.

Друга за популярністю причина виходу з ладу системи ЕГР – це несправність самого двигуна. Гадати по кавовій гущі ми не будемо. Просто звертаємо Вашу увагу на те, що техогляд автомобіля потрібно робити регулярно, і заливати в нього лише якісні бензин і масло. Ну й сама парадоксальна особливість системи рециркуляції вихлопних газів полягає в тому, що вона спочатку була створена з певним ресурсом. Тобто вона працює, щоб вийти з ладу.

Чистити не можна замінити EGR-клапан

Якщо так сталося, що клапан ЕГР у Вашому автомобілі почав давати збої, то у Вас залишилося два варіанти розвитку подій: або провести технічне обслуговування системи ЕГР, або зробити діагностику і замінити зношені частини системи на нові. Зробити це Ви можете або самостійно, або на СТО.

Але перш ніж записуватися на станцію технічного обслуговування, хочемо звернути Вашу увагу ось на що. Технічне обслуговування буде складатися з розбору автомобіля, чищення системи ЕГР та складання автомобіля, – звичайно все індивідуально і залежить від його конструкції. Але якщо вже сталося так, що Ваш варіант з розбиранням, то чи не простіше відразу замінити зношені частини системи ЕГР на нові? Подумайте самі, у системи ЕГР є кінцевий ресурс, і все одно Ви повернетеся до заміни. Так чи варто переплачувати за розбирання та складання автомобіля двічі?

Якщо ж Ви плануєте зробити чистку системи ЕГР самостійно, то ось загальний алгоритм:

  1. Зніміть захист двигуна.
  2. Послабте металеві хомути та зніміть гумове кільце.
  3. Від'єднайте шланг системи EGR.
  4. Відкрутіть болти з тильного боку елемента EGR-системи.
  5. Зніміть клапан.
  6. Приберіть нагар з клапана.
  7. Почистьте канали.
  8. Зберіть систему у зворотному порядку.
  9. Поверніть на місце захист двигуна.

Запчастини для системи ЕГР найкраще підбирати по VIN-коду, або за параметрами деталі з технічної документації. І так, Ви завжди можете вважати помилки системи автомобіля за допомогою діагностичного пристрою.

Висновок

Системи ЕГР в обов'язковому порядку будуть у всіх автомобілях, які прагнуть відповідати нормам, починаючи з ЄВРО-2. Така реальність і технічний прогрес. Крім того, всі нові автомобілі проектуються з урахуванням наявної системи ЕГР, і «глушити» її, – це наражати себе і своїх пасажирів на небезпеку. А тому ще раз рекомендуємо Вам запастися терпінням, і регулярно проводити технічне обслуговування Вашого авто і системи ЕГР, в тому числі.